Nový Renault Megane RS Trophy-R prichádza s množstvom impozantných čísel. Od kombinácie výkonu 296 koní a 1 306 kg až po neuveriteľný čas 7m 40.1s na Nürburgringu vďaka ktorému sa stal držiteľom rekordu pre vozidlá s predným pohonom. Tu je 5 vecí, ktoré by ste mali vedieť o novom kráľovi predokoliek.

Redukcia hmotnosti

Zadné sedadlá odstránili, miesto nich je rám, ktorý pridáva nielen pevnosť karosérii, ale zvyšuje aj bezpečnosť auta. Časť hmotnosti znížili plastové okná miesto klasických zo skla. Prepracovanie prišlo aj v oblasti aerodynamiky.

Limitovaná edícia

Malo by byť vyrobených len 500 kusov, cenovka začína na 55 000€, ale so všetkými doplnkami ako napríklad karbonkeramické brzdy alebo karbonové disky sa kľudne dostanete až na hranicu 70 000€.

4-Control je fuč

Pre redukciu hmotnosti musela ísť preč aj zadná aktívne riadená náprava, ktorá bola jedným z highlitov obyčajného Meganu RS. Technici hovoria, že odstránením 4-Controlu ušetrili celých 38kg.

Zvučné značky

Na vývoji nového Trophy-R sa podieľali aj zvučné značky v motorsporte, ako napríklad Brembo, ktoré malo na starosti (prvý krát v tejto triede) karbonkeramické kotúče alebo firma Akrapovič, ktorá sa postarala o výfuk.

Rovnaký čas ako Bugatti Veyron

Znie to až neuveriteľne ale je to tak. Renault Megane RS Trophy-R dosiahol rovnaký čas (7:40) ako niekdajšie najrýchlejšie auto na svete. Taktiež predbehol superšporty ako Lamborghini Gallardo Superleggera (7:41) alebo Nissan GT-R (7:43).

Share