Najrýchlejšie. Najsilnejší. Najagílnejší. To sú tri nominácie Aston MArtin DBX707. Pre Aston Martin to znamenalo zabezpečiť, aby sa za číslami skrývali výsledky – to znamená sila a tempo spojené s výnimočnou presnosťou, dynamickým vkusom a skutočným zapálením pre zážitok z jazdy.

Aston Martin DBX707 berie ako východiskový bod dizajn, dynamiku a charakter modelu V8 DBX pričom stavia na jeho športových atribútoch. Každá oblasť vozidla bola vylepšená s cieľom zvýšiť výkon, zintenzívniť potešenie z jazdy a umocniť jeho prítomnosť na ceste.

Aston Martin DBX707 je najvýkonnejším SUV

Počnúc srdcom auta, motorom sa inžiniersky tím pustil do realizácie plného potenciálu 4,0-litrového V8 s dvoma turbodúchadlami. Motor DBX707 disponuje turbodúchadlami s guľôčkovými ložiskami a prispôsobenou kalibráciou motora, aby sa uvoľnil väčší výkon a krútiaci moment.

Novinkou vo vlajkovej lodi SUV Aston Martin je aj 9-stupňová automatická prevodovka s „mokrou spojkou“. Táto vysokovýkonná prevodovka, ktorá je schopná zvládnuť zvýšené zaťaženie umožňuje zvýšiť výkon 4,0-litrového motora V8 na ohromných 707 koní a 900 Nm, čo je zvýšenie o 157 k a 200 Nm oproti základnému DBX. Aj vďaka nej zrýchli z 0-100 km/h za neuveriteľných 3,3 sekundy.

Prečítaj si aj: ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV-konečne pekný Enyaq!

Výkon nie je všetko, treba aj brzdiť

Neoddeliteľnou súčasťou DBX707 je sada karbon-keramických bŕzd už v základe. Tieto kotúče s rozmermi 420 mm vpredu a 390 mm vzadu sú uchytené 6-piestikovými strmeňmi a výsledkom je zníženie neodpruženej hmotnosti o 40,5 kg. Zlepšené chladenie bŕzd sa dosiahlo odobratím vzduchu z hlavného prívodu chladenia.

Disky kolies sú štandardne 22-palcové a voliteľným 23-ky z ľahkých zliatin v textúrovanej čiernej alebo saténovej čiernej. Rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou zostáva plne automatické, so schopnosťou poslať až 100 % krútiaceho momentu na zadnú nápravu na požiadanie.

Karbón všade kam sa pozrieš

V prednej časti dostane DBX väčšiu prednú masku a úplne nový dizajn DRL svetiel doplnený o nové prívody vzduchu a chladiace kanály bŕzd. Tmavé saténové chrómové rámy okien a nové lamelové lamely kapoty dokonale ladia s prednou mriežkou chladiča a lesklým čiernym splitterom.

Aston Martin DBX707

Na zlepšenie aerodynamiky bol na strešné krídlo pridaný nový spojler na zníženie zdvihu a zvýšenie stability. Výrazne zväčšený dvojitý zadný difúzor je upravený tak, aby vyhovoval novému výfukovému systému so štvoricou koncoviek. Dokončením zmien zadnej časti je nový zadný nárazník s integrovanými vetracími otvormi, ktoré zvýrazňujú svalnaté proporcie modelu DBX707.

Luxusný interiér Aston Martin DBX707

Športová téma pokračuje aj vo vnútri štandardnými športovými sedadlami. Všetky možnosti sedadiel sú štandardne vybavené elektrickým nastavovaním v 16 smeroch a vyhrievaním vpredu aj vzadu. K dispozícii sú tri možnosti prostredia interiéru – montovaný Accelerate, ktorý obsahuje zmes kože a Alcantary. Inspire – Comfort a Inspire Sport je vybavený poloanilínovou kožou doplnenou o logo Aston Martin.

Rovnako ako na exteriéri, aj interiér DBX707 je štandardne vybavený tmavou chrómovou povrchovou úpravou. Svetlý chróm a uhlíkové vlákna môžetemať vo voliteľnej výbave. Dyha Piano Black s povrchovou úpravou z uhlíkových vlákien alebo kovovej sieťoviny je tiež k dispozícii ako voliteľná výbava. Aston Martin DBX707 ponúka aj soft-close dverí, čím sa ešte viac umocňuje jeho titul luxusného SUV.

Motor Výkon 0-100 km/h Maximálka Cenovka
Aston Martin DBX707 4.0 V8 707 Ps 3,3 sekundy 310 km/h 240 000 eur
Porsche Cayenne Turbo GT 4.0 V8 630 Ps 3,3 sekundy 300 km/h 177 000 eur
Lamborghini Urus 4.0 V8 650 Ps 3,6 sekundy 305 km/h 192 000 eur
BMW X6 M 4.0 V8 625 Ps 3,8 sekundy 305 km/h 144 000 eur
Audi RSQ8 4.0 V8 600 PS 3,8 sekundy 305 km/h 126 000 eur