Obľúbený SUV model z Ingolstadtu vo svojej vrcholnej verzii S vyzerá naozaj dobre. Aj keď táto generácia SQ5-ky pred faceliftom zažila 3-litrové benzínové srdce, dnes je dopovaná rovnako objemným motorom poháňaným naftou. Zmena pohonnej jednotky ubrala S-kovej Audi pár koní, no Audi SQ5 ABT stratené kone doháňa.

Úprava riadiacej jednotky

Od výroby je model SQ5 naladený na krásnych 251 kW / 341 koní a mamutích 700 Nm krútiaceho momentu. To zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 5,1 sekundy. Po úprave riadiacej jednotky z nemeckej dielne jej výkon narastá na 282 kW / 384 koní s okamžitým nástupom krútiaceho momentu 760 Nm. Papierovo vystrelí na stovku o dve desatiny skôr. Úprava riadiacej jednotky neznamená len navýšenie výkonu, v prípade riadiacej jednotky AEC (ABT Engine Control) neustále upravuje viac ako 25 parametrov, kedy optimalizuje výkon a napomáha ochrane motora.

Ako spoznám Audi SQ5 ABT?

Najviac poznávacích zmien nájdeme v zadnej časti. Samozrejme, všetky detaily sú zabalené do čierneho odtieňu, aby každá farba auta dokázala vyniknúť. Dominantou zadnej časti je zadný difúzor so štvoricou karbónových koncoviek výfuku s priemerom 102 mm. Avšak spojler nad zadným oknom je dostupný len pre SUV SQ5, pretože Sportback má inak riešenú zadnú časť.

Neprehliadni: BRABUS 800 Adventure XLP – Totálny úlet od Brabusu

Technické zmeny

Dynamický vzhľad ovplyvňuje aj výška vozidla. Pre verzie s klasickým oceľovým odpružením ponúka ABT výškovo nastaviteľné pružiny, ktoré SQ5-ku môžu znížiť od 35 až po 60 mm na oboch nápravách. Pre SUV, ktoré majú vysoko položené ťažisko, zaručuje takýto upgrade jednoznačné plus z hľadiska ovládateľnosti. K dokonalosti už len chýbajú disky kolies o veľkosti 20 či 21 palcov.