Nasledujúca generácia modelu C v jeho najvýkonnejšej verzii už žiaľ nebude poháňaný osemvalcom. Hovorí sa o hybridnom pohone spojenom s 2-litrovým štvorvalcom. Ako dobre vieme, malé Mercedesy s označením 45 AMG vydolovali z dvojlitra famóznych 421 koní. Nuž, teraz sme pri poslednom osemvalcovom Céčku, ktoré stojí za to!
Štandardný výkon
Štandardom modelu s označením 63s je 4.0 V8 biturbo s výkonom 375 kW (510k) a 700 Nm. Rýchlosť 100 km/h atakuje pod 4 sekundy, čo je famózna hodnota. Maximálka je elektronicky obmedzená na 290 km/h.
Úprava
Ak si myslíte, že 700-vka v názve naznačuje upravený výkon, máte tak trošku pravdu. Dokonca tých koní je ešte viac. Po premapovaní riadiacej jednotky je k dispozícií úctyhodný výkon 712 koní a mamutích 920 Nm krútiaceho momentu. To znamená šprint zo 100 km/h na 200 km/h len za 5,5 sekundy.
Výfukový systém AMG je možné kombinovať buď so športovými zvodmi MANHART s 200-článkovým katalyzátorom alebo bezkatalyzátorovými závodnými zvodmi – v každom prípade však bez schválenia TÜV, a teda určené len na export. Paralelne so zvýšením výkonu naši technici modernizáciou prispôsobia novým podmienkam aj 9-stupňovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT MCT.
Podbehy kolies kombi sú osadené vlastnými kolesami Concave One v saténovej čiernej farbe, ktoré zdobia zlaté prúžky na ráfikoch. Dvojlúčové ráfiky sú obuté do vysokovýkonných pneumatík s rozmerom vpredu 255/30 ZR20 a vzadu 275/30 ZR20.
Čo sa týka optimalizácie pruženia, v ponuke je súprava vinutých pružín MANHART od H&R, ktorá umožňuje plynulé nastavenie zníženia. Na zobrazenom vozidle neboli vykonané žiadne zmeny na brzdovom systéme ani v interiéri. Na požiadanie je však možné zvoliť individuálne konfigurovateľné vylepšenia či už v interiéri alebo v exteriéri.