Mercedes ako prvá automobilka spĺňa zákonné požiadavky smernice UN-R157 pre systém autonómného riadenia úrovne 3. Úrad pre motorové vozidlá (KBA) Mercedesu udelil schválenie na základe technického schvaľovacieho predpisu UN-R157. Automobilka tak pripravila pôdu pre medzinárodnú existenciu tohto systému za predpokladu umožnenia príslušnou legislatívou jednotlivých štátov.
„Už roky pracujeme na zrealizovaní našej vízie automatizovaného jazdenia. So systémom založeným na LiDARoch sme vyvinuli pre naše vozidlá inovatívnu technológiu, ktorá zákazníkom ponúka jedinečný a luxusný zážitok z jazdy a dáva im to najdôležitejšie: čas. So súhlasom úradov sa nám podarilo dosiahnuť prelom: sme prvým výrobcom vozidiel, ktorý prináša v Nemecku do sériovej výroby vysoko automatizované jazdenie.“ uvádza Markus Schäfer, člen predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG za technologického oddelenia, vývoj a nákup.
„Týmto míľnikom opäť dokazujeme našu priekopnícku prácu v automatizovanom jazdení a spúšťame zároveň radikálnu zmenu paradigmy. Prvýkrát za 136 rokov automobilovej histórie totiž vozidlo za určitých podmienok preberá dynamickú úlohu jazdenia. Zároveň nás teší, že Nemecko týmto schválením pokračuje vo svojej úlohe priekopníka v oblasti automatizovaného jazdenia.“
Mercedes DRIVE PILOT najprv v Nemecku
Mercedes bude ponúkať DRIVE PILOT v Nemecku na 13 191 diaľničných kilometroch. Rozsiahle testovanie už aktuálne prebiehajú v USA a Číne. DRIVE PILOT si vie poradiť aj s nečakanými situáciami. Na vhodných diaľniciach a v hustej premávke prevezme DRIVE PILOT úlohu jazdenia, a to do maximálnej povolenej rýchlosti 60 km/h.
Ovládacie prvky sa nachádzajú vo volantu nad výkrojmi pre palce po oboch stranách. Ak vodič aktivuje DRIVE PILOT, systém začne regulovať rýchlosť, odstup a vedie vozidlo v rámci jazdného pruhu. Vyhodnocuje a zohľadňuje sa trasa, udalosti na trase a dopravné značenie. DRIVE PILOT reaguje aj na nečakané dopravné situácie, a to vyhýbacím manévrom v pruhu či brzdením.
Ako funguje autonómia 3. stupňa?
DRIVE PILOT je založený na senzorike snímania okolia z balíka asistenčných jazdných systémov a obsahuje dodatočné snímače. Tie Mercedes považuje za nevyhnutné pre bezpečné vysoko automatizované jazdenie. Medzi tieto snímače patrí LiDAR, kamera v zadnom skle a mikrofón na detekciu majákov pohotovostných vozidiel. Nechýba ani snímač vlhkosti v podbehoch kolies. Okrem údajov zo snímačov prijíma DRIVE PILOT informácie o geometrii vozovky, profile trasy, dopravných značkách či mimoriadnych dopravných udalostiach z mapy, ako sú práce na cestách či nehoda.
Prečítaj si aj ➡️ Ultravýkonné Céčko od Manhart-CR 700 Wagon
Ak vodič neprevezme riadenie vozidla ani po uplynutí doby na prevzatie riadenia, z dôvodu zdravotného problému či inej príčiny, systém vozidlo brzdením privedie vozidlo do úplného zastavenia a aktivuje výstražné směrovky. Počas státia sa aktivuje núdzové volanie Mercedes-Benz, pričom sa dvere a okná otvoria, aby sa osobám poskytujúcim prvú pomoc uľahčil prístup do vozidla.
DRIVE PILOT dovolí paradoxne vodičovi odpútať svoju pozornosť od dopravného diania a venovať sa určitým sekundárnym činnostiam. Vodič má čas na komunikáciu s kolegami cez kanceláriu v automobile (In-Car-Office), písanie mailov, či surfovanie na internete. V režime DRIVE PILOT možno spúšťať aplikácie centrálneho displeja, ktoré sú štandardne počas jazdy ablokované.
Prví zákazníci si môžu kúpiť S-ko s mimoriadnou výbavou DRIVE PILOT už v prvej polovici roka 2022 a v hustej premávke, v zápchach a na vhodných diaľničných úsekoch v Nemecku budú môcť jazdiť vysoko automatizovane až do rýchlosti 60 km/h. Systémové schválenie sa vzťahuje aj na triedu EQS.