Nový Golf Mk 8 GTI mal byť predstavený na autosalóne v Ženeve, ale vďaka koronavírusu sa tak nestane. Ženevský autosalón bol vďaka vírusu 2019-nCoV zrušený. Tak privítajte v predstihu nový Golf GTI s dcérskymi verziami GTD a GTE.

Rovnako ako u jeho predchodcu aj tu nájdete 2,0-litrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 180 kW (245 koní) a s krútiacim momentom 370 Nm. Z 0-100 očakávame čas niekde okolo 6 sekúnd a maximálnu rýchlosť na hranici 230 km/h. Poháňaná bude už klasicky len predná náprava pre pohon všetkých kolies si budeme musieť počkať na Golf R. Pre nás je veľkým pozitívom možnosť výberu 6 stupňovej manuálnej prevodovky ktorá autu dodá ešte o level vyšší „fun factor“.

Golf GTD s motorom 2.0 TDI ponúkne 147 kW (200 k) a krútiaci moment 400 Nm. V tejto verzii bude štandardom 7-stupňové DSG. Motor adoptuje dva SCR katalyzátory s dvojitým vstrekovaním AdBlue technológie TwinDosing. Vďaka čomu Volkswagen hovorí že sa jedná o najčistejší dieslový motor v koncerne.

Plug-in hybridný Golf GTE prichádza s očakávaným systémovým výkonom 180 kW (245 koní) a krútiacim momentom rovnakým ako verzia GTD a to 400 Nm, ktorý doluje z prepĺňaného benzinového štvorvalca 1.4 TSI 110 kW (150 k) s pomocou elektromotora, ktorý poskytuje 85 kW (115 k). Pohonná jednotka je spojená  so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Nová lithium-iónová batéria má kapacitu 13 kWh. Dojazd v elektrickom režime má byť 60 km a maximálna rýchlosť v tomto režime až 130 km/h.

V interiéri sa odohralo pár zaujímavých zmien. Pribudol digitálny prístrojový panel tak isto nový volič automatickej prevodovky. Faceliftom prešiel aj volant, čo ale zostáva a čo chválime je vzor látkových sedačiek ktoré hneď prezradia, že sa jedná o verziu GTI.

V základnej výbave Golfu GTI, GTE a GTD nájdete digitálny prístrojový panel, 10-palcový multimediálny systém s navigáciou, bezkľúčový prístup, kožený športový volant s dotykovými plôškami, ambientné osvetlenie interiéru a mnoho ďalšieho. Ceny nie sú zatiaľ známe.