S novinkou nemecký výrobca otvára ďalšiu kapitolu viac ako 30-ročného úspešného príbehu modelu Opel Astra. Po prvýkrát je model kompaktnej triedy z Rüsselsheimu dostupný aj s elektrickým pohonom. Nová Astra je teraz k dispozícii ako plug-in hybrid. Od roku 2023 doplní ponuku model Astra-e s plne elektrickým pohonom. Okrem toho existujú verzie s benzínovými aj naftovými motormi v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou s optimalizovaným trením.
Opel Astra výkon a agilita
Nová Astra má z hľadiska alternatív pohonu niečo pre každého – ide o prvý model Opel, ktorý zákazníkom ponúkne možnosť voľby medzi čisto elektrickým pohonom, plug-in hybridom alebo spaľovacím motorom. Rozsah výkonov siaha od 81 kW/110 k do 165 kW/225 k systémový výkon (kombinovaná spotreba paliva WLTP1: 5,8 – 1,0 l/100 km. Opel tak v najnovšej generácii svojho bestselleru kompaktnej triedy spája radosť z jazdy so špičkovou efektivitou a ekológiou.
Nová tvár značky
Dynamický ako nikdy predtým, s čistými povrchmi, zbavenými nadbytočných prvkov a s novou tvárou značky – Opel Vizor. To už na prvý pohľad ukazuje, že Opel Astra je pripravený definovať novú éru značky. Rovnako ako jeho predchodca uvedený na trh v roku 2015, aj nováčik prináša do kompaktnej triedy inovácie, ktoré zákazníci doteraz poznali len z drahších modelov. Astra dokáže premeniť noc na deň: najnovšia evolúcia adaptívneho svietenia Intelli-Lux LED Pixel Light pochádza priamo z vlajkovej lode Opel Insignia. So 168 LED diódami je lídrom na trhu kompaktných a stredne veľkých modelov.
Čistý interiér
V interiéri novej generácie Astry nastal skok v čase. S plne digitálnym panelom Pure Panel sú analógové prístroje poslané do histórie. Namiesto toho nové rozhranie so sviežou, modernou grafikou ponúka zákazníkom čistý a intuitívnejší zážitok. Cestujúci môžu novú Astru ovládať intuitívne prostredníctvom širokých dotykových obrazoviek. Dizajnéri a konštruktéri značky Opel si dali záležať na tom, aby vodič dostal všetky potrebné informácie a užitočné možnosti obsluhy, no nebol zaťažený nadbytočnými údajmi či funkciami.
Okrem toho kľúčové nastavenia, ako napríklad ovládanie klimatizácie, možno stále ovládať fyzickými tlačidlami. Typickým znakom Opel je aj vynikajúci komfort sedenia. Predné sedadlá sú vyvinuté vo vlastnej réžii, majú certifikát AGR (Kampaň za zdravý chrbát) a vďaka svojej príkladnej ergonómii sú mimoriadne pohodlné. Vodiča podporujú najmodernejšie asistenčné systémy od head-up displeja až po asistenčný systém Intelli-Drive 1.0, ktorý integruje mnohé asistenčné systémy až po 360-stupňovú kameru Intelli-Vision.
Verzie nového Opel Astra
Nová Astra je o 4,0 mm dlhšia ako predchádzajúci model, pričom samotný rázvor narástol o 13 mm. Bez ohľadu na svalnatý, sebavedomý postoj ponúka praktický kufor novej Astry až 1 339 litrov objemu batožiny (Hybrid 1 268 litrov) pri sklopených zadných sedadlách.
Nová Astra je založená na tretej generácii vysoko flexibilnej multienergetickej architektúry EMP2 s DNA značky Opel zabudovanou od začiatku vývoja. Torzná tuhosť novej Astry je o 14 percent vyššia ako u predchádzajúceho modelu. Spočiatku bude na trh Opel Astra uvedený ako päťdverový model s líniami podobným kupéNasledovať ju bude elegantná kombi verzia Astra Sports Tourer. Nová Astra bola navrhnutá, vyvinutá a vyrábaná s najvyššou presnosťou v centrále automobilky Opel v Rüsselsheime. Opel Astra sa tak pýši titulom výrobený v Nemecku.