Vrchol ponuky mníchovskej automobilky stvárňuje elegantné GT-čko radu 8 z ostrej divízie BMW M. Svoje 4.4-litrové srdce má nadopované na úchvatných 625 konských síl. Čo ak je to málo? Čo ak chcem viac než “len“ model M8? Nemecký úpravca prichádza s odpoveďou.
Limitka Manhart mh8
Upravená verzia nesie označenie MH8 s celkovým počtom 10 kusov. Oproti štandardnému výkonu 460 kW / 625 koní a 750 Nm sa pýši hodnotou 605 kW / 823 koní a mamutích 1070 Nm krútiaceho momentu. Ako je to možné? Inžinieri z Manhart Performance zapracovali na modernizácii turba, medzichladiča, úprave mapy prevodovky, karbónového nasávania vzduchu či výfukového systému z nehrdzavejúcej ocele. Ten vrcholí štyrmi koncovkami výfuku s priemerom 100 mm. Pre fajnšmekrov je možnosť siahnuť aj po výfukovom systéme bez katalyzátora, ktoré je však bez schválenia TÜV.
Najrýchlejšie BMW M8
Štandardná M8-čka pokorí stovku len za 3.2 sekundy. Zlepšenie o 6 desatín sekundy je naozaj markantné, no s upravenou verziou to nie je žiaden problém, keďže časom 2.6 sekundy pokorí 100 km/h. A ako je to s pružným zrýchlením? Zo 100 km/h akceleruje na 200 km/h za 5.7 sekundy. Ak vám táto hodnota nič nehovorí, tak ide o lepšie zrýchlenie ako Porsche 918, Lamborghini Aventador LP-700 či Ferrari F12.
Nie len navýšenie výkonu
Športové kupé je znížené o 30 mm pomocou sady výškovo nastaviteľných pružín od firmy KW. Vizuálne pôsobí nižšie a širšie, najmä vďaka karbónovým doplnkom v prednej či v zadnej časti. Dokonalý celok završujú 21-palcové disky s pneumatikami vpredu 275 / 30 ZR 21 a vzadu 295 / 30 ZR 21 v lesklej alebo matnej farbe.
Prečítaj si aj: Aston Martin DBX707 ti vyrazí dych!