Príbeh značky Rimac sa začína písať v roku 2009, kedy Mate Rimac zakladá v Chorvátsku automobilovú značku Rimac Automobili. Ich prvý projekt bolo plne elektrické BMW M3 E30 nazývané Green Monster, ktoré si možno ešte niektorí z vás pamätajú. Parametre tejto M3 boli pozoruhodné, výkon 600 koní, krútiaci moment 900 Nm a z 0 na 100 km/h vyrazila za 3,3 sekundy. Práve vďaka Green Monster sa značka Rimac začína prvý krát objavovať v médiách a v hľadáčikoch investorov.

Concept One

O pár rokov neskôr, v roku 2011, Mate Rimac predstavil nový Rimac Concept One na Frankfurtskom autosalóne. Ide o neuveriteľný stroj, ktorý doslova vystrelil Rimac medzi popredných výrobcov elektromobilov na svete. Produkcia bola nastavená na  88 kusov, elektromotory vytvárajú neuveriteľný  výkon 913 kW (1 224 koní), 1 600 Nm a z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť bola elektronicky obmedzená na 340 km/h. V Concept One predstavili aj po prvý krát systém “Torque Vectoring“, ktorý rozdeľuje výkon medzi jednotlivé kolesá. Cenovka začínala na 980 000$.

Rimac predstavil ešte výkonnejšiu verziu Conceptu One a to Concept S, ktorý je o niečo ľahší a výkonnejší. Má výkon 1 032 kW (1 384 koní) a maximálnu rýchlosť limitovanú na 365 km/h. Produkcia bola obmedzená iba na 2 kusy.

Concept Two

Bol predstavený minulý rok na Ženevskom autosalóne. Najväčší rozdiel oproti Concept One je autonómnosť 4 úrovní a nárast výkonu, ktorý atakuje hranicu 2 000 koní, presnejšie 1 408 kw (1 888 koní) a zrýchli z 0 na 100 km/h za rekordných 1,85 sekundy. To sú neuveriteľné čísla. Ešte neuveriteľnejší je dojazd, ktorý by mal byť okolo 600km. K týmto parametrom je aj zodpovedajúca cenovka a to 1,795,53 €. Rimac plánuje predať 150 kusov.

Rimac posúva hranice elektromobilov neskutočným spôsobom. Výkon, vzhľad, technológia – všetky tieto veci sú niekoľko rokov dopredu oproti konkurencií. Ich biznis ale nieje len o predaji vlastných automobilov. Momentálne spolupracujú s viacerými automobilkami a posúvajú im ich know-how, aby im pomohli zlepšiť svoje technológie. Rimac hral dosť dôležitú rolu aj pri stavaní nedávno predstaveného Porsche Taycan.