Clio patrí dlhodobo medzi najpredávanejšie auto vo svojom segmente, v Európe patrí dokonca medzi top 3. Prednedávnom bola predstavená už 5. generácia ktorú sme mali možnosť otestovať, obhájilo si Clio svoju pozíciu?

Dizajn
Tak isto ako všetky nové Renaulty aj Clio sa drží nového dizajnu s výraznými prednými svetlami, tie sú hlavný dizajnový prvok. Vyzerajú vynikajúco či už svieti denné svietenie alebo stretávacie LED diódy. Celkovo pôsobí dizajn dospelejšie a jednotnejšie ako predchádzajúce generácie. Nášmu testovanému modelu ešte k estetike dopomáha paket RS-line ktorý obsahuje prvky ako napríklad Obloženie B a C stĺpika v čiernej lesklej farbe alebo 17″ disky Magny Cours.

Interiér
Kvalitovo je interiér nového Clia na vysokej úrovni, všetky materialy pôsobia hodnotne a vyzerajú perfektne. Jediný mínus v interiéri bol displej prístrojového panelu ktorí ma konkurencia už trochu ďalej, ale Renault potvrdil, že má prísť nový displej prístrojového panelu.

Motor
Pod kapotou nájdeme litrový 3-valec s výkonom 74 kW (100 koní) a krútiacim momentom 160 Nm spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá má mimochodom veľmi presné dráhy a príjemnú tuhosť. Výkon motoru nechýba, predbiehanie je komfortné a dokážete si užiť aj trochu dynamickejšiu jazdu, a to aj vďaka vynikajúcemu podvozku.

Výbava
Výbava RS-line je vcelku nabitá nájdete tu napríklad: LED denné svetlomety vpredu aj vzadu s automatickým prepínaním diaľkový svetiel, zadný parkovací senzor, bezdrôtové štartovanie a otváranie dverí, systém rozpoznávania dopravných značiek alebo aktívne núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov

Jazdné vlastnosti
Clio jazdí ako veľké auto. Na ceste má sebavedomí prejav, nezaskočí ho kľukatá cesta ale ani rozbité mestské cesty, ale tam kde je cítiť posun najviac je diaľnica, Clio je aj pri vyšších rýchlostiach tiché začo vďačí dokonalému odhlučneniu či už od dverí ale aj od motora. Tak isto je až prekvapivo stabilné vo veľkých rýchlostiach, niekedy máte pocit že šoférujete skôr Megane ako Clio.