Po úniku viacerých fotografií priamo z fabriky bol nový Seat Leon odhalený ešte pred jeho marcovým verejným debutom na autosalóne v Ženeve.

Exteriér
Najbadateľnejšou zmenou nového modelu je rozsiahlym spôsobom aktualizovaný dizajn exteriéru aj interiéru. Zovňajšok sa vyznačuje ostrými líniami, dodávajúcimi novému Leonu športový look. Predná časť auta dostala menšiu vopred vysunutú masku v tvare diamantu lemovanú, oproti predchodcovi, užšími svetlometmi s LED technológiou, podobnými tým v modeli Tarraco. Grafika LED denného svietenia sa rovnako ako celý exteriér spolieha na hranaté línie tvoriace akýsi trojuholníkový tvar a pôsobiace zamračeným dojmom. Očividnou zmenou prešla kapota, ktorej dve pozdlžne línie začínajúce už pri maske chladiča pôsobia mimoriadne dynamicky. Bočný profil nového Leonu sa nesie v znamení predchodcu a veľké zmeny sa tu nekonajú. Seat ponecháva Leonu typické ostré vykrojenie okna zadných dverí zapracované do C stĺpika, a takisto zostávajú krátke previsy karosérie a rýchlo sa zvažujúca kapota. Najväčšou zmenou prešla zadná časť, ktorá dostala úplne nové svetlá, prechádzajúce pozdĺžne vekom kufra a pripomínajúce koncernových príbuzných značiek Audi a Porsche. Veľmi efektný a podarený prvok, ktorý za nás získava palec hore. Novinkou v zadnej časti je taktiež nové “Leon” logo s dizajnom ručne písaného textu.

Interiér
Interiér nového Leonu prešiel oproti predchodcovi rozsiahlou a pre zachovanie konkurencieschopnosti modelu pomerne nutnou modernizáciou. Palubná doska je teraz príkladne uprataná a zbavená prevažnej časti fyzických ovládačov a tlačítiek. Ich funkcionalita je odteraz ovládaná prostredníctvom nového palubného systému vybaveného v základnom vyhotovení 8.25” displejom, respektíve 10” displejom v príplatkovej výbave SE Dynamic. Obe varianty sú samozrejme dotykové. Infotainment je možné spárovať so smartfónom aplikáciou Seat Connect, a tým aj ovládať komfortné funkcie v interiéri auta prostredníctvom neho. Vďaka tomu, odomykanie a uzamykanie auta, získavanie informácií o voľných parkovacích miestach, čerpacích staniciach či zadávanie údajov do navigácie, mimochodom aktualizovanej podľa reálnej premávky, je teraz možné ovládať buď telefónom alebo hlasovými povelmi. Tento systém je zhodný s tým v koncernovom súrodencovi VW Golf najnovšej generácie. Výduchy ventilácie boli presunuté pod displej infotainmentu, ktorý je teraz pomyselným centrom interiéru a jeho dominantou. Pod výduchmi nájdeme dva porty USB-C a priestor pre bezdrôtové nabíjanie telefónov podporujúcich Qi štandard. Na stredovom paneli nájdeme nový shift-by-wire (bez priamej mechanickej väzby) volič automatickej prevodovky. Tlačidlo pre štart motora bolo oproti predchodcovi presunuté spoza volantu na stredový panel. Volant prechádza iba jemnou zmenou dizajnu. Modely vybavené športovým balíkom FR naviac oproti základnej verzii získavaju kontrastné prešívanie sedačiek vo farbe exteriéru a balíkom FR Sport naviac interiér obohatíte o efektné ambientné osvetlenie interiéru prechádzajúce celou palubnou doskou a dverami

Nový Leon už nebude dostupný v trojdverovej verzii. Seat stavil na praktickosť a novinku bude ponúkať iba ako päťdverový hatchback a kombík. Kratšia verzia oproti predchodcovi narástla v pozdĺžnom smere o deväť centimetrov, vďaka čomu pasažieri na zadných sedadlách získajú o päť centimetrov viac priestoru na nohy. Veľkosť batožinového priestoru vo vyhotovení hatchback zostáva oproti predchodcovi nezmenená, a to 380 litrov, čo je hodnota zhodná s novým Golfom ôsmej generácie. Verzia kombi je teraz schopná odviezť 617 litrov nákladu, kdežto jej predchodca disponoval kapacitou batožinového priestoru 587 litrov.

Motory
Nový Seat Leon bude dostupný so širokou paletou benzínových, naftových a hybridných motorov. Zástup benzínových agregátov začína najslabšou trojvalcovou jednotkou s objemom 1.0 litra a výkonom 110 koní. Silnejšie štvorvalcové jednotky s objemom 1.5 litra si bude možné zaobstarať v dvoch výkonových verziách, a to 130 a 150 koní. Najsilnejší benzínový agregát s objemom 2.0 litra bude ponúkať maximálny výkon 190 koní. Slabšie agregáty budú štandardne spárované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, pričom dvojlitrová verzia získa sedemstupňovú automatickú prevodovku DSG. Leon si bude taktiež možné zaobstarať aj ako mild-hybrid vybavený 48 voltovou sústavou doplnenou zážihovými agregátmi s objemom 1.0 alebo 1.5 litra. Novinkou je plug-in hybrid verzia s 1.4 litrovým zážihovým štvorvalcom a samostatným elektrickým motorom s kombinovaným výkonom 204 koní. Elektromotor zvláda prejsť na plné nabitie papierových 50 kilometrov, pričom plné nabitie elektromotora v štandardnej 220 voltovej elektrickej sieti trvá 6 hodín. Tento model bude vybav vený šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG a 13kWh batériou.