Keď som išiel vyzdvihnúť Kiu Optima SW GT-Line, neočakával som zázraky. Čakal som priemerný rodinný kombík strednej triedy, ktorý ničím nevynikne, ale opak bol pravdou. Prekvapila ma nielen komfortom, ale aj vzhľadom, jazdnými vlastnosťami a veľmi bohatou výbavou.

Exteriér
Dizajn mal na starosti Peter Schreyer, ktorý je dlhodobým riaditeľom dizajnu v Kia Motors. Okrem toho navrhoval aj najnovší Hyundai i30 alebo legendárnu prvú generáciu Audi TT. Jeho dizajnový jazyk v Kia Motors je známy tzv. tigrím nosom. Ide o výraznú prednú masku, ktorú spoznáte už z diaľky. Vďaka tomu vyniká na ceste a nepomýlite si ju s iným autom.

Zozadu vyzerá Optima ešte viac agresívnejšie a športovejšie. Dopomáha tomu športový difúzor a dvojitá koncovka výfuku. Osobne si myslím, že Optime sedí viac SW (kombi), ako sedan.

Interiér
Priestor, priestor a ešte raz priestor. Na zadných sedadlách nájdete dokonca o niečo viac miesta ako v konkurenčnom Superbe. Celému interiéru dominuje úžasný GT volant, ktorý sa veľmi dobre drží. Má skosený spodok a perforovanú kožu s červeným prešívaním (ten istý volant nájdete aj v Kii Stinger).
Celkovo interiér pôsobí veľmi kvalitným a príjemným dojmom, plasty sú mäkké a kožené sedačky patria medzi tie lepšie.

Infotainment
Svoju prácu si odvedie spoľahlivo, ovládanie je intuitívne, ale vyzerá, že by už potreboval grafický update. Apple CarPlay aj zrkadlenie telefónu funguje perfektne, pripojenie na Bluetooth je rýchle a jednoduché. Čerešničkou na torte je audio od Harman/Kardon, ktoré hrá vynikajúco a výšky zvláda bravúrne.
Motor
Pod kapotou sa skrýva benzínový štvorvalec o objeme 1 591 cm3 s výkonom 132 kw (180 koní), s krútiacim momentom 265 Nm od 1 500 otáčok. Motoru pomáha twin-scroll turbo, ktoré má takmer neexistujúcu turbo dieru. Dynamicky je motor úplne dostatočný, z 0 na 100 km/h zrýchlite za 8,9 sekundy. Spotreba sa počas nášho testu pohybovala okolo 9 l/100 km, ale ekonomickou jazdou sa dá jazdiť aj pod 8 l/100 km.
Dvojspojkový 7-stupňový automat radí rýchlo a presne. Pri viac športovej jazde je občas neistý, ale to sa dá vyriešiť manuálnym radením s mini pádlami pod volantom, ktoré nie sú síce kovové, ale sú veľmi príjemné na dotyk.

Výbava
Kia Optima GT-Line je nabitá technológiami. V aute sú zabudované full-LED svetlá, ktoré svietia veľmi dobre. Síce nemajú tieňovanie, ale spoľahlivo sa automaticky prepínajú. V Optime GT nájdete aj automatické pozdĺžne a paralelné parkovanie, adaptívny tempomat, lane assist, SLIF (systém monitorovania dopravných značiek), BSD (systém monitorovania mŕtveho uhla), alebo aj DAA (systém sledovania pozornosti vodiča). Celú konfiguráciu s výbavou aj cenou nájdete tu.

Záver
Kia Optima SW GT-Line patrí medzi špičku vo svojej triede. Dokazuje to, že ak chcete kvalitné a dobre fungujúce kombi strednej triedy s rozumnou cenou, nemusíte ihneď siahnuť po značkách z koncernu VW. Keď chcete niečo exkluzívnejšie v danej triede, tak práve Kia Optima SW GT-Line je pre vás to pravé.
Naše hodnotenie:
9/10
Pozrite si aj naše POV video z jazdy.