Privítajte európske auto roka, ktorým je nový Peugeot 208. Ide už o druhú generáciu veľmi úspešného modelu. Peugeot 208 bol predstavený na Ženevskom autosalóne v roku 2019, kde patril medzi top novinky. Prvý krát v 208-čke nájdete aj elektromotor a to vo verzií e-208 s výkonom 100kw a dojazdom až 340 kilometrov alebo aj úplne nový 3D I‑COCKPIT. Na úvod musíme spomenúť fakt, že sa nová 208-čka, tak isto ako predchodca, výrába v závode PSA v Trnave.

Dizajn nových Peugeotov je vcelku odvážny. Vystupuje z rady klasických konceptov a ide tzv. „futuristickou cestou“. Práve pri futuristických dizajnoch je na mieste otázka, či nebude dizajn rýchlo starnúť, alebo či bude in aj o niekoľko rokov. Podľa nás, nová 208-čka s tým nebude mať problém, pretože je to magnet na pohľady, ľudia sa za ním doslova otáčajú, čo je v tejto triede rarita. Takisto je potrebné povedať, že dizajn je v dokonalej harmónií s proporciami auta. Najvýraznejším prvkom sú svetlá, ktorých „pazúr“ denného svietenia sa ťahá takmer až ku spodku predného nárazníka, čo vyzerá veľmi efektívne.

Náš testovaný model bol vo verzií GT-Line, v ktorej nájdete výškovo nastaviteľné predné športové sedadlá, ambientné LED osvetlenie interiéru, zadnú parkovaciu kameru, predné a zadné parkovacie senzory, predné FULL LED svetlomety, 17″ zliatinové disky, lemy kolies v čiernej lesklej farbe a nemôžeme zabudnúť aj na 3D-Icockpit. FULL LED svetlomety majú funkciu automatického prepínania, ktoré funguje vynikajúco. Ich dosah a intenzita svetiel patria k špičke v danej triede. Poďme ale k novinke, ktorou je 3D-Icockpit. Na výber máte niekoľko konceptov/rozložení, ktoré si viete aj sami upravovať. My sme najčastejšie používali režim navigácie, ktorý podľa nás dáva najväčší zmysel, samozrejme okrem klasického rozloženia budíkov. Zrakom nemusíte prechádzať na stredový displej, pretože všetky podstatné informácie nájdete priamo na displeji pred vami.

Pod kapotou nájdete motor 1.2 PureTech s výkonom 74kw (100 koní), ktorý je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, vďaka ktorej je dynamika veľmi slušná. Radí tak, že si to ani nevšimnete, no pri kickdownoch niekedy zazmätkovala, ale to sa dá odpustiť. Pri ostrejšej jazde sa Peugeot premení doslova na motokáru, a to najmä vďaka podvozku, ktorý je tak akurát tuhý, nerovnosti tlmí s prehľadom a nezľakne sa aj ostrejšej jazdy. Dlhodobú spotrebu sme mali na úrovni 6,5l/100 km, pričom väčšinu kilometrov sme strávili v mestskej premávke, ale pri dlhšej ceste sa dá v kľude dostať aj na 5,5l/100 km.

Nový Peugeot 208 je vynikajúce auto. Vyzerá výborne, kvalita interiéru patrí do vyššej triedy a jazdí famózne. Jediné výrazné mínus tohto auta je cena. Nami testovaný model stojí takmer 23 000€, čo nám príde veľa. Síce 208-čka začína od 10 999€ vo výbave Like, ktorú ale neodporúčame. Radšej si priplaťte 1 200€ do výbavy Active, v ktorej už nájdete aj LED predné svetlomety či 7″ dotykový displej s Android Auto a Apple CarPlay. Nám sa nový Peugeot 208 veľmi páčil a budeme naň spomínať iba v dobrom 🙂