Megane vždy patril medzi najpredávanejšie auto v segmente, pretože vynikal veľmi príjemnou cenou, komfortom a spoľahlivosťou. So štvrtou generáciou prichádza prvýkrát vo variante GrandCoupé, ktorá sa má odlíšiť od konkurencie a pridať autu elegantnejšie krivky. Podarilo sa im to?

Exteriér

Dizajn nového Meganu sa veľmi vydaril. Vďaka LED Edge Light dennému svieteniu a skoro spojeným zadným LED svetlám je Megane na ceste takmer neprehliadnuteľný. Kvôli týmto prvkom sa ľudia doslova za ním otáčajú. Na aute sme mali obuté 16“ hliníkové disky, s ktorými bolo auto síce veľmi komfortné, ale dizajnovo Megane utápali a zadná časť vyzerala ťažkopádne. Na GrandCoupé by sme odporúčali 17“ disky Exception alebo 18“ Grand Tour.

Interiér

Kvalita interiéru je na veľmi dobrej úrovni, plasty sú mäkčené a príjemné na dotyk. Dizajnovo to už taká sláva nie je. Stredový dotykový panel nepatrí k tým vydareným, ale lepšie to už je s veľkým displejom (8.7″), ktorý nájdete v balíku Navigácia Plus. Displej pred vodičom vyzerá pekne, síce sa nedá meniť interface, tzn. že sa tam nedá vložiť navigácia alebo rozložiť prvky podľa seba. Jediný neduh je, že ak radi sedíte nižšie, tak neuvidíte na palubný počítač. Veľmi dobre je zvládnuté odhlučnenie. V kabíne nie je počuť nič, či už ide o zvuk od pneumatík, vzduch obtekajúci okolo auta alebo motor. 

Motor

V aute sa nachádza benzínový preplňovaný štvorvalec s označením TCe 115 GPF, s objemom 1,333 cm³, výkonom 81 kw 115 k a krútiacim momentom 220 Nm. Prekvapil dynamikou a spotrebou. Motor má ťah od nízkych otáčok a nechá sa točiť až do 6000 ot/min. Spotreba sa počas nášho testu ustálila na hodnote 5,8l/100km, čo je vynikajúca spotreba na benzínový motor.

Podvozok

Podvozok je vynikajúci, síce nemá prepracované nápravy (má v podstate jednoduchú zadnú nápravu), ale v zákrutách si Megane užijete. Ide veľmi ochotne za volantom, zbytočne sa nenakláňa a drží stopu. Samozrejme nemôže byť všetko dokonalé. Pri prejazde nerovnosťami, a to najmä priečnymi, je podvozok dosť hlučný a je počuť jeho prácu.

Výbava

Megane sme mali v limitovanej výbave Winter Edition, ktorá zahŕňa napríklad denné svietenie LED Edge Light, dažďový a svetelný senzor, zadné parkovacie senzory alebo automatickú ručnú brzdu. Odporúčame priplatiť si za LED Pure Vision svetlá, ktoré sa nachádzajú v balíku Techno Plus a už spomínaný väčší R-Link, najmä kvôli dizajnu. Cena nami testovaného modelu začína na 16 990 €.

Záver

Megane potvrdil svoju povesť. Je veľmi komfortný, jazdí perfektne, a dizajnovo sa GrandCoupé vydaril. Práve dizajn je momentálne jeden z mála prvkov, ktoré odlišujú autá v tejto triede. Po stránke kvality je väčšina áut v tomto segmente takmer dokonalá. Megane si nás získal práve kvôli istej odlišnosti od konkurentov, ktorí sa často boja experimentovať s dizajnom. Renault sa nebál a vyplatilo sa im to.

Naše hodnotenie: 8/10